Sunday, December 13, 2009

Visit Kelantan 2010.

Saya nak ke pantai.ngeee.Baru balik keje.
On my way.
Best kan.Teringin.hurm^^
Actually kelantan memang sebuah negeri di Pantai Timur Yang paling tak happening i think.kuakua. But i always proud to be 'kelantanese'. why? sebab kelantan tetap mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.Ha!Jangan tak tau pulak ye. Kelantan ada banyak pantai yang cun untuk dikunjungi. Aku sempat jalan-jalan bila balik daripada office. Pantai ni bertempat di Bachok. Lebih kurang 15 Minit dah boleh sampai.Tak jaoh pon.


Pantai Irama. Bachok.

Ramai yang tengah mandi-manda. Happy family~

Tempat ni sangat best untuk berpicnic taw. Sesuai kalau yang da bekeluarga datang sini. Yang bujang pon boleh berdating kat sini.hikhik.Hoi!jangan buat benda bukan-bukan kat sini. Banyak mata yang memerhati. Silap haribulan boley kawen free.muahaha!



Lepas pegi Pantai, fikiran dah tenang,.Aku mengunjungi patung Buddha yang sangat besar dan sangat putih. Patung ni dibuat daripada batu marmar. So bila matahari naik, cahaya akan memantul dari patung tu dan menjadikkannya lebih menarik. Trust me. Sangat cantik.

Patung ni bertempat di Bachok, Kelantan.
Ada juga cerita yang aku dengar disebalik pembuatan patung Buddha ni. Dikatakan mereka meletakkan Kitab Al-Quran di atas kepala patung ni. Bertujuan agar patung ni tak disambar petir. Sejauh mana kebenarannya, wallahualam. Ada banyak lagi tempat yang menarik.Next time i'll post a picture in different places and situation ya.

2 comments:

mr.cape said...

duta kelantan yang baru ke ni??heh

adachadisini said...

bila agaknya dapat jejak kelantan ini.
nk jumpa nik ajiz. haha