Thursday, December 10, 2009

Yang paling menggelikan..

Dalam banyak-banyak serangga yang aku tak suka, 'menatang' ni yang paling menggelikan aku selain daripada lipas dan cicak. Sangat geli sampaikan bulu roma aku menegak dan tak jatuh-jatuh.errr. Lagi-lagi teringat zaman sekolah dulu. eheemmm. MAK!tulunnn.

Hari tu adalah hari Kejohanan Olahraga Sekolah. Start dari pagi sampai petang. Event yang paling aku tak suka & selalu ponteng kawan-kawan yang 'sepontengan dengan aku. Selalunya kami berempat.Tak tahula kenapa aku suka sangat ponteng masa sekolah dulu. Aku ada geng ponteng yang setia bersama tak kira dimana kitaorang berada. That morning, gara-gara tanak susah-susah buat lompat kijang bagai kat tengah-tengah padang tuh dengan panas terik.adeh.kenangan.

Membe aku sorang ni bukak tudung (dulu zaman skolah aku bertudung) hihi. Cuaca lak panas betol time tuh. Canewla budak-budak lain dengan slamber melompat cam orang gila kat padang tuh. Aku pandang dorang smbil makan mushmellow.nyum. Mula-mula kitorang bising gila.borak.bergosip.cite pasal mat-mat jambu kat skola aku.chewahh.exbf aku masa skola dlu pon termasuk dalam senarai taw.ahahaha. Then suddenly mereka-mereka itu diam. Siap jeling-jeling lagi kat aku. Aku tanya kenapa.pelik.

Pas jeling-jeling kat aku, dorg jeling lak kat sorang membe aku ni. Actually bukan kawan rapat kitaorang sebab dia dari kelas lain. Cuma tumpang ponteng dengan kami sahaja. aku tengokla pompuan yang bukak tudung tadi. Dia tengah begayot dan membelakangkan kitaorang taw. Takde apa yang mencurigakan. Aku buat bodoh jelah ( sambil tengok cikgu yang tengah sibuk handle bebudak sukan). Bahu aku dicuit pula kali ni. Muka kawan-kawan aku dah macam tertelan cicak da. Dorang bisik '' Wei jeena, ko tak nampak ke kepala minah tu?"

Aku jawab " nampak apa? kepala dia aku nampak la.tapi kenapa dengan kepala dia?"haishh." ''Cuba ko tengok bebetol.errr!" Aku pon dengan laju tengok kepala that minah.Fokus punya fokus, baru dapat detect entiti yang muncul.HuaaRGGHHH! KUUUUUUUUUUU.....kawan aku cepat-cepat tutop mulut aku yang nak jerit dengan sepenuh hati.

"Syuhhh!nanti dia dengar la bengong''. Ya allah.! banyaknya kutu dia. Berimbun-rimbun cam semak. Lebih tepat macam semut. Aiseyman.geli aku. Tetiba rasa sakit perot. Pada masa yang sama da risau kot-kot kutu dia da naik atas kepala aku. Arkkk! Teros aku dan kengkawan nak pegi padang join bebudak lain bersukan. Tinggal minah tu sengsorang kat situ. Lariiiiiiiiiii!!!!!!!

No comments: